Helg igen, som alltid

Brr. Idag är det kallt. Blev sovmorgon ända till 7.30 faktiskt. :) Det är ljust då i alla fall, det är skönt. Mycket lättare att vakna då. 

Ännu en vecka börjar närma sig slutet. I torsdags skrev jag tenta som sagt. Det gick inte så bra, men jag tror att jag klarade den i alla fall. Dumma frågor, vissa förstod man inte ens vad de var ute efter. Helvirrigt. Får väl se om man har svarat på frågan eller ej sen... Jag blir arg annars, det är väldigt dålig stil att skriva så otydliga frågor så elever svarar fel pga det fast de egentligen kan.
Annars så har det varit valpträff, också i torsdags, och Egon var sjövild. Även Ester har varit på den vilda sidan torsdag-fredag. Det är som om det har flygit in galen-fjärilar i öronen på dem. Men nu verkar det ha gått över, båda ligger och sover som stockar fortfarande. 

 Ester ligger och lurar innan an attack... 
 Anfall! Båda sjövilda.

Igår var det start på projektarbete, tycker vi kom igång bra. Studiebesök på krematorium på tisdag, huu. Efter det blev det dressyrlektion på hippo, det gick väl ok, men hästen var en spänd typ. :) Han var ny och hade inte gått med alla hästar förr så han tyckte det var lite läskigt så där. Men annars var han trevlig, den blir nog bra när den börjar komma till ro och slappna av. Hade trevlig svikt i stegen. :) Sen på kvällen blev det tacos, efterrät, film och inte mera projektarbete fast det var meningen... Fick också en present av Ylva och Veronica, en bok om Kantarellsök med hund, yes! Nu ska Egon bli kantarellsökare. Hoppas det funkar, jag har inte så höga tankar om hans förmågor, haha. Men det kanske funkar om man tränar. Ska bli kul i alla fall att prova. Nackdelen är väl att han kommer få massa barr och kottar och grejer som ramlar ner samlade i underbettet om han ska springa i skogen. ;)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Långpromenad i skogen blir det om en stund med Egon i alla fall. Sen får vi se vad som händer. Lite långtråkigt. Får sätta mig lite med projektet och kanske åka till Jencos inflyttningsfest ikväll, varför måste alla bo så långt bort? Brr, blir kall cykeltur.

Dax att mata djur och sånt nu.

 Minnen från förra helgen. Ge hit mitt ben husse...

Kommentarer
Postat av: jenco

klart du ska komma hit:))

2007-10-20 @ 14:01:01
Postat av: Lotta

Jag älskar dina bilder!

Vad roligt det är att nu och då läsa om hur du har det... hmm vänta jag tror jag skrev samma sak sist :-) Men det ÄR det!

Kram!

2007-10-22 @ 16:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0