Egonfunderingar dagen lång

Kastrera eller kastrera inte, det är frågan det. Har suttit och läst om för- och nackdelar. Vad ska hända (eller inte hända) med lille Egin tro? Kan inte bestämma mig. Det är läskigt med kirurgiska ingrepp. Men det verkar finnas många fördelar. Egon och hans underbett ska knappas föras vidare till några valpar, det är ju en sak som är säker i alla fall. Funderar på framtiden, om man vill ha en till hund i familjen om några år kanske, ifall Egon kommer äta upp den (eller försöka para sig om det är en tik...) och ifall han kommer lugna sig med sitt galna beteende när vi träffar hundar. Han blir så till sig. Men hur ska man veta? Han kanske skulle bli bättre av att umgås med massa andra hundar också, vem vet? Men para sig med tikar vill han nog hur många hundar han än träffar iofs. :) Kanske t.o.m. är skönt för honom att slippa bli dökär i löpande tikar? har funderat länge nu. Tänk om man hade ett bra svar då...

Annars ägnar vi väl dagarna åt att promenera i skogen och leta hundkompisar. Promenaderna går ju bra, men att hitta kompisar är svårare. Det är ju trevligt attgå i skogen i alla fall. :)

Dagarna har blivit väldigt långa sen praktiken tog slut. Vet inte riktigt vad jag ska göra av all tid. Ingen annan är ju ledig ju. Men snart så blir det väl julledighet och så för folk. Och sen så är det ju julafton snart. Stress stress. Men jag har nog alal julklappar klara tror jag? Hoppas jag.... Inte till Ester kanske, men hon vill bara ha extra god mat. :)

Näe. Nu ska jag åka till farmor och förmedla fred. Egon har varit där lite när jag har varit på praktik, och han beter sig som en terrorist. Måste kolla vad det är han gör hos stackars farmor.

God Jul på er!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hej! Om du frågar mig så är jag för kastrering. Synd att det är svårt att hitta hundkompisar. Tror det är nyttigt i Egons fall att träffa så många som möjligt, för träningens skull och eftersom han är så pass ung. Många kramar från oss PS: snart ska jag och Nowa till stallet och spana på hamburgare, smaskens säger Nowa...

2007-12-21 @ 17:53:48
Postat av: rita

Hej, kul att veta!--------------

2007-12-23 @ 17:12:13
URL: http://stildrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0